Aankondigingen

Welkom in ons forum, we hopen da je je hier snel thuis zal voelen

#1 01-09-2017 22:02:59

pierre
Administrator
Van: België
Website

verhaal van de administrator

Ik ben Pierre (adinistrator)

Ik woon in As (België)
Geboortejaar 1962
Ik ben gehuwd en heb een dochter

Mijn SMS beperkte zich vooralsnog tot spierstijfheid en spierpijn (meestal krampen in diepliggende delen in de spieren - armen en benen) zelden een hele spier al kwam dit toch alsmaar vaker voor.

Hier volgt mijn ziektegeschiedenis:
Midden 2002 had ik last van hyperventilatie, dus moest ik ademhalingsoefeningen volgen en fitnessen (fietsen en lopen) later begon ik ook andere oefeningen doen en toen ondervond ik steeds meer last van krampen vooral in mijn voeten.
Van de huisdokter en kreeg een magnesium kuur en daarna een vitamine B kuur, zonder enig resultaat.
Maart 2003 naarmate de krampen uitbreiding namen werd ik doorverwezen naar een neuroloog met massa's testen. Ook een EMG-test, maar bij mij gaf dit enkel aan dat er iets grondig fout was en verder was het een vervelend tot pijnlijk onderzoek, met naalden tot tot diep in de spieren.
Ik nam nog geen medicijnen behalve voor astma.
Eerst dacht men aan MND, ik zocht dit op in Google en kreeg enkel resultaten als ALS. (doe dit niet! MND heeft namelijk 3 vormen met nog onderverdelingen)
Volgend bezoek bij de neuroloog:hij zij dat dit zeer ernstig was vroeg gelijk zelf een secend oppinion aan bij Prof. Roberecht in Leuven, voorlopig werd een antidepressivum als medicijn voorgeschreven wat vooral ook een pijnstillende werking had en ik kon dit opbouwen naargelang het nodig was, tot op een moment het maximum bereikt was en ik moest overstappen op valium-achtige producten.
Leuven Porf. Robercht: vond  dat eigenlijk alles al zeer grondig onderzocht was maar zou toch noch enkele uitzonderlijke zaken nakijken, en ja hoor bingo zijn vermoeden bleek juist het antistof GAD 65 tekende positief voor SPS. (stiff-person syndrom)
Achteraf gezien heb ik deze ziekte misschien al veel langer, als kind al had ik heel veel last van krampen in de kuiten waarbij de pijn soms wel twee dagen aanhield. Ook had ik na een astma opstoot zo'n 3 jaar eerder heel wat last van krampen in handen en voeten.Ik werkte toen nog als zelfstandige schrijnwerker (Ik heb dit 11 jaar gedaan en daarna nog 3 jaar als bijberoep)
Verder heb ik altijd al last gehad veel van migraine

Snelle post

Schrijf je bericht en verzend

Forum footer